woensdag 19 juli 2017

Zomercolumn Trouw, 18 juli

Minnaars

Het is zomertijd. Summer of love! We gaan het niet over mijn huwelijk hebben.
Gelukkig was er ergens een feestje. Ik trof daar een vrouw die net een nieuwe minnaar had. Ze zag er werkelijk formidabel uit. Haar minnaar was een getrouwde man zei ze. Maar sinds zij in zijn leven was, was ook zijn vrouw thuis vrolijker geworden. Dus zo was iedereen blij.
“Hoe kom je nou toch aan al die minnaars steeds?” vroeg ik.
“Gewoon,” zei ze. “Bij de Bijenkorf.”
“Bij de Bijenkorf?”
Het kwam erop neer dat zij lunchte in het restaurant aldaar, en toen ze terugkwam van het toilet zat daar de minnaar op haar stoel. “Ik zou wel op je gezicht willen zitten,” zei ze. Dat vond hij lang geen gek idee. En zo was van het één het ander gekomen.
“O tuurlijk.”
Een andere vrouw was net gescheiden en had nu de tijd van haar leven met soms wel twee minnaars op een dag. Nooit ouder dan vijfentwintig. Zij haalde ze gewoon van de dating-app Tinder.
“Veel fijner,” zei ze. “Daar kun je een maximale leeftijd instellen.”
Ze vond twintigers leuker, geëmancipeerder, en ook gewoon mooier dan kerels van vijftig – haar eigen leeftijd - die vaak buikjes hadden.
Ik vroeg haar hoe het dan met de spontaniteit zat op zo’n eerste Tinderdate. Nou dat ging juist heel gemakkelijk zei ze. Je had net zo’n klik, of geen klik, als in het normale leven. Alleen was er statistisch gezien meer kans.
Op mijn bovenbeen lag al een tijdje de hand van de man die naast me zat. Misschien lag die hand er toevallig. De naam ‘Marijke’ was erop getatoeëerd.
 “Wil jij je hand misschien ergens anders neerleggen?” vroeg ik. “Ik zit hier.”
De vrouwen wilden nu weleens weten hoe het met mijn liefdesleven zat.
 “O, effe laag pitje,” zei ik. “Deadline, hè? De zomer is nog maar net aangebroken, toch?”
Rond middernacht fietste ik terug naar huis, ik voelde de wijn, ik had niet gegeten.
Even later stond ik alleen in een steegje patat met mayonaise te eten. Met uitzicht op de Bijenkorf. Er hing een sterke pislucht. Lallende toeristen trokken aan mij voorbij. Ik at snel en geconcentreerd. Tot er vlak voor mijn neus plots een man opdook.
Hij vroeg of ik nog een leuke slaapplek wist in deze stad. De man was knap, niet het type zwerver.
Ik zei dat ik geen idee had.
“Echt niet?” vroeg hij.
“Nee?”
“Echt niet?” Hij bleef me maar vriendelijk aankijken en glimlachen.
“Nee,” zei ik en lachte terug.


1 opmerking:

Dilek Kolat zei

Hallo allemaal, dit is het mooiste wat ik ooit in mijn hele leven heb meegemaakt en ik moet dit geweldige getuigenis delen. Ik wil alleen maar Dr.Amiso bedanken voor het nemen van tijd om me te helpen de betovering uit te spreken die mijn ex-minnaar terugbrengt die plotseling na zes maanden van verloving interesse in me verloor, maar vandaag zijn we getrouwd en gelukkiger dan nooit tevoren. Ik was echt verbijsterd en geschokt toen Anne begon te smeken om vergeving en voor mij om hem terug te accepteren. Ik heb echt een tekort aan woorden en ik weet niet hoeveel ik mijn waardering aan je moet overbrengen Dr. Miso, je bent een God gestuurd om de gebroken relatie te herstellen. Hij geniet er enorm van om mensen te helpen hun verlangens te bereiken, ware liefde te vinden, Als je een probleem hebt en je bent op zoek naar een echte en echte tovenaar om dat probleem voor jou op te lossen Probeer de grote Dr.Amiso vandaag, voor kanker of echtscheidingszaken, Job promotie en succes, gezondheidsproblemen of huwelijksproblemen, wil je erkenning krijgen in de wereld, rechtszaken winnen, je bedrijf weigert je te betalen, wat voor problemen dan ook, stop met huilen, ik ontdekte dat het nemen van zijn kruidengeneeskunde de beste is. hun ex-geliefden terugkrijgen, misbruikrelaties stoppen, succes vinden, geluk aantrekken, zielsverwanten vinden en meer. Neem vandaag nog contact op met hem en laat hem je de wonderen en verbazing van zijn Love Spell-systeem tonen. Hij levert de beste resultaten op het gebied van echte spreuken. Stuur een e-mail naar Dr.Amiso op herbalisthome01@gmail.com