vrijdag 16 november 2007

Thuiskomst

Ik kwam aanfietsen door de nacht. Wel in een jurkje.
Het herenpand was van boven tot onder verlicht. De ster van Bethlehem scheen erop. Het kon niet missen. Achter elk raam zag ik de schaduwen van mensen en van champagneglazen al tegen de muren dansen. Tegen de bloemetjesplafonds omhoog kruipen. De stoom kwam letterlijk door de kieren van het pand naar buiten. Net zoals er hier en daar een paar armen en benen uit de ramen staken. Echt waar! In de gangen, trappen, hallen en tussen de jassen. Overal hield men zich staande. Het feest was duidelijk al een tijd in volle gang.

Een tel later bevond ik me er midden in. Vrieskou wolkjes blazend, met een dikke zware winterjas, een grote rode das, plus brandend knipperlichtlampje aan mijn tas.

Dit is jouw huis! riep iemand mij toe, dit is óók jouw huis!!

Ik was eindelijk thuisgekomen.
(En er was geen enkele weg meer terug.)

Geen opmerkingen: