zaterdag 17 mei 2008

G-spot

Uiteindelijk ben ik toch naar Selexyz geslopen vandaag. Door de regen. Via de Leidsestraat. Voor ik binnen was, zag ik de torenhoge stapels oranje boeken al. Tot aan het plafond kwamen ze! Werkelijk. Ik slenterde er naartoe, zag, en liep toen straf door. Naar de 'G'.
Bij de 'G' Nederlandse Literatuur stond het niet. Ook niet bij de 'G' Spanning en Sensatie. Voor de vorm het hele alfabet langsgegaan. Zodat de mensen zich niet af zouden gaan vragen wat ik toch steeds bij die 'G' moest. Wat draalt die dame daar bij Gerritsen, Giphart, de Greef, Grunberg?
Daarna doorgekropen naar de Athenaeum boekhandel. Via stinkende stegen. Op zoek naar de G-spot.
Ik moest gelukkig nog een boek van Willem Brakman. Maar ook Willem Brakman was er niet. Nergens.
Twee dezelfde spijkerbroeken gekocht.

Geen opmerkingen: