dinsdag 19 januari 2016

Ik wil ook baby zijn


Wil jij ook een kopje thee met gember? En jullie warme chocolademelk met slagroom? Wacht nou even, dan kom ik helpen met die bus. Wacht. Niet te hard met die kat. Je weet dat Ronnie krabt als je daar aait. En jij, trek jij je dikke kleren maar vast aan nu, anders bevries je zo op je paard.
O, had jij ook chocolademelk gewild? Sorry, dat wist ik niet. Nu is de bodem van de pan al aangebrand. Hoe was het dan op je werk. Wat hebben jullie precies besproken? Wat zeiden ze bij Carglass? Hoeveel kost zo'n ingeslagen raampje, zei je. Plastic is toch ook prima. Misschien moet je het op de autodeur zetten: 'ik ben gewoon open hoor. Ik kan niet op slot.' Hee, jullie chocomel wordt koud. Wat zijn jullie daar eigenlijk aan het doen? Hoe was het met jou op school? Nee, jij wil geen boter op je ontbijtkoek, jij en jij wel, dat weet ik, en voor jou een broodje Humus. Wacht, ik was even niet aan het luisteren, stel: een kilo drop kost 1 euro 80, zei je, hoeveel kost dan dan 225 gram, zei je. Een hectometer, ja, ja, dat is ook iets met afstand. Afstand. Het kleinste land in Europa? Zeg, je had je paardrij-shit allang bij elkaar moeten hebben. Zonder handschoenen gaat het echt niet. In de gang, zei ik toch. In de gang. O, en jouw meester heeft afscheid genomen ja, en toen kregen jullie, wat zei je, hebben jullie óók nog stoelendans gedaan, wat mega ontzettend leuk. Ik denk vanavond andijvie met spekjes. Nee, ga jij maar lekker in bad, neem je tijd, neem alsjeblieft de tijd, neem zoveel tijd je nodig hebt. Pas jij wel op met de fiets in de gang. Niet huilen, ik kom al. Die fiets staat daar inderdaad verschrikkelijk klote. Heb je je handschoenen nu wel? Hee, geen ruzie maken, kleintjes, jullie moeten gewoon om de beurt baby zijn. Om de beurt! Horen jullie me?

Geen opmerkingen: