dinsdag 6 oktober 2015

Blauw vlammetje

Ik probeerde vandaag het blauwe vlammetje zachtjes op te stoken. Zonder al te veel dwang.

'Dan ga jij maar eens heel snel gezellig doen!' hoorde ik in de namiddag een moeder roepen tegen het ontroostbaar huilende jongetje.  'Jij zit niet op een troon en denkt hier alles te bepalen.'
Ik stelde me voor dat ik het tegen een vriend zou zeggen, die diep in een depressie zat.
'Dan ga jij maar eens héél snel gezellig doen! Jij zit niet op een troon en denkt hier alles te bepalen.'

In een interview met de gouden griffelwinnares las ik daarnet: 'Hoe meer ik 'moet' van mijn opdrachtgever, hoe minder ik uiteindelijk te spreken ben over het eindresultaat.'
Dat is waar, dacht ik. En dat dat ook gewoon geldt als je je eigen opdrachtgever bent.


Geen opmerkingen: