vrijdag 8 februari 2008

BloemReeks

Vreemde ervaring. Het mogelijke omslag van je boek zien. Het jasje dat je verhaaltjes warm zal houden als ze straks naar buiten gaan. ( Al valt het in mei wel mee met de koude) Het houdt ze bij elkaar onderweg. Zo kan ik nog lang door zweveren.
Het is een voorkant. Zoals er meer zullen volgen. Een dynamischer gedachte.

Vroeger deed ik het allemaal zelf: omslag, tekst en promotie. Als zeven-jarige bekeek ik mijn eerste boekje en dacht: Is dit het? Nee dit was het niet. Het omvatte namelijk niet ALLES. En zo bekeken was het ook maar een lullig boekje in een lullige wereld
'Het is niet áf, het is slechts Een Begin', moet ik toen opgelucht gedacht hebben. Ik tekende een bloemetje midden onder en gaf het een nummer. Nummer 1 van de ElkeGeurtsBloemReeks. Alles wat ik verder zou maken, hoorde bij die reeks.
(Voor de lezer was het ook handig, die kon het in één oogopslag herkennen)
En toen was ik zeer tevreden over boekje 1.

1 opmerking:

Anoniem zei

en over Boek nu? Ook tevreden?