maandag 11 februari 2008

Verkleerd

En? Wat heb je gedaan op de crèche?

Ik heb me verkleerd! riep ze.

Ah! riep ik. Wat een toeval!

Ik heb me ook verkleerd vandaag. Voor de foto. Een paar keer verkleerd. Om uiteindelijk het eerste truitje gewoon weer aan te trekken. Met de fotograaf gesproken over ware aard. Of bange kwezels weergeven meer de ware aard is. En waarom Rock & Roll dat dan eventueel niet zou zijn? Waarom iedereen toch denkt dat als je rillende rietjes neerzet, met opgetrokken schoudertjes en ogen die de lens niet inkijken - dat dát dan de ware aard zou zijn, wáárder dan de ware aard schenen sommigen zelfs te vinden.
Voorzichtig liet ik mijn schouders zakken.
Rock & Roll kon uiteindelijk even waar zijn vond ik.

1 opmerking:

willem zei

Het is verkleed Elke, zonder r! ;P

Op foto's kijken schrijvers altijd serieus, zonder lach. Dat moet dan ook de ware aard doorgronden. Ik heb vaak het idee dat het allemaal sjagrijnige, saaie pieten zijn.