vrijdag 22 augustus 2008

Alles was goed

Ik fietste van west naar zuid. Na een avondje uit met een zwangere vriendin. We waren naar een restaurant gegaan en alles was goed. De vrijheid en ik, we gingen dwars door het hart van de stad. Langs opbrekingen, café's, trams. Het klopte allemaal. Nu is alles perfect, dacht ik. Ik dacht het niet alleen, het was ook zo. Heel lang bleef alles perfect.
Totdat middenin de nacht het licht aangeknipt werd. BAF. In één klap was ik klaarwakker.
'Een mug in de klamboe!' werd er geroepen.
Ik keek, zag en haalde uit. Raak. Bloed aan mijn vingers. Bloed op het matras. Het licht ging weer uit. En de rest van de nacht veranderde in een nachtmerrie. Eén grote boze droom. Een ijzingwekkende psychologische thriller. Alsof de geest meteen iets tegenover de perfectie moest zetten. Ach, bang geestje.

1 opmerking:

Anoniem zei

Perfect om direct raak te slaan...