zaterdag 30 augustus 2008

Oud, ongetalenteerd (en lelijk)

Morgen zit ik samen met Janneke van der Horst en Els Moors in de Literaire Salon in de bibliotheek van Amsterdam. We worden geïnterviewd door Vrouwkje Tuinman. En we lezen voor uit ons werk. Ergens heb ik gelezen dat we daar in de intimiteit van die salon ook onze prozageheimen zullen onthullen. Hopelijk weet Vrouwkje die vakkundig los te peuteren. Ik ben benieuwd.
We worden aangekondigd met het kopje Oud, ongetalenteerd (en lelijk). Dus het kan alleen maar meevallen.
Ik las vandaag een column van Janneke van der Horst in het Parool. Zij vond het niet noodzakelijk dat er zo nodig bij vermeld moest worden dat we lelijk waren. Vrouw en lelijk. Bij mannen hebben ze het er niet over. Ik persoonlijk heb het meeste moeite met oud. Ik ben namelijk de oudste die erbij zit. Dat ligt vast.
Wie het ongetalenteerdst en het lelijkst is, fluctueert. Dat is een kwestie van smaak. Daar kunnen wij ons niet druk over maken, vind ik.

Oud, ongetalenteerd (en lelijk). Maar waarom zou er dan in godsnaam iemand komen?
Dat zijn die geheimen, natuurlijk.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Oud, ongetalenteerd (en lelijk)? Wie verzint zo iets en waarom? Maar goed... een paar pumps aantrekken en je behoort tot een andere schrijfstersgroep. Niet in mijn ogen overigens. Voor mij hoor je bij de schrijfstersgroep 'zout en peper'.

Anoniem zei

bij die titel kan ik aan veel schrijvers denken, maar nooit aan jou.

Elke zei

kijk mee, kijk mee, voor uw eigen oordeel. http://www.oba.nl/

willem zei

Het is een rare aankondiging, die je eind november in elk geval niet zult krijgen. Leuk dat je naar het Wintertuinfestival komt!