woensdag 19 maart 2008

Drie dagen geleden.

Boven mij ligt de buurvrouw misschien op sterven. Ze heeft op zich wel vaker ' op sterven' gelegen. Dat is een beetje haar ding. Maar nu voelt het anders. Heel anders. Nu zijn er permanent mensen in haar huis. En steeds als ik voorbij kom, om naar de slaapkamer te gaan, hoor ik andere stemmen achter haar deur. Gedempte stemmen die overleggen. Behalve de stem van onze buurvrouw. Die je normaal altijd overal bovenuit hoort komen. Omdat ze slechthorend is.
En haar zoon is ook al op bezoek. Hij moet anders altijd heel veel werken. Zelfs met de kerst.
'Onzin! Drie dagen geleden zag ik haar nog bij de groenteboer met een tas vol groenten', zegt man, 'dan zal ze nu ineens op sterven liggen?'

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Elke,
Jan van M. maakte me attent op je nieuwe site en blog. Wat schrijf en oberveer je mooi! Heel benieuwd naar je boek. Ziet er mooi uit.
Alexis

Elke zei

Dank!