donderdag 24 januari 2008

Zeepbel

In een zoveelste poging de werkelijkheid nu eens echt goed in woorden te vatten, of nou ja dan tenminste een afdoende verklaring ervan te geven, kwam ik na wat geping-pong, een druk over en weer schrijven, tot de stellige eindconclusie dat de werkelijkheid een badkuip moest zijn. Een niet bestaande badkuip nog wel. Met stellig bedoel ik vandaag ook echt stéllig. In de volle overtuiging zijn dat je dé waarheid te pakken hebt. Waar er maar één van is.
Kortom: ik meende het.
En het is nog niet zo heel lang geleden dat ik tot deze conclusie kwam.
Ik was niet in beschonken toestand of anderszins van de wereld. Neen, ik was gewoon goed bij en maakte van de realiteit een badkuip.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een loep zuivere- lijkt op een heel erg kleine beperkte waarheid.

Elke zei

Klopt ja.
Zou ik het loepzuivere daarom weer gewist hebben? Ook dat nog!