dinsdag 9 februari 2010

Verboden films

Jeetje kijkt regelmatig filmpjes in haar hoofd. Dat doet ze achterop de fiets. Of 's ochtends in bed als ze te vroeg wakker is om op te staan. Op nul-momenten. Schaterend van het lachen vaak. Je zou denken dat er ergens een televisie aanstaat.
'Ssst, niet storen, mama! Ik zit middenin een filmpje!'
'Zet hem dan even op pauze,' zeg ik.
Maar dat kan blijkbaar weer niet met alle films. Dat ligt er maar net aan.

Ik vond het op zich oké, zij het wat merkwaardig. Wie kijkt er nou filmpjes in haar hoofd? Totdat ze tijdens het eten film begon te kijken, en dan giechelen en wijzen naar het voor ons onzichtbare beeld.
Nu is het afgelopen met de filmpjes.
Fantasie is leuk, maar het moet niet te gortig worden.

7 opmerkingen:

Roezemoezen zei

Het zal wel iets genetisch zijn...

Karien zei

Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar kreeg, dat afgelopen zijn met de filmpjes...

Elke zei

@Karien
Streng Optreden.
Verboden films te kijken onder het eten.

Jan zei

Kijkt ze wel genoeg TV?

Elke zei

@Jan, Sesamstraat kijkt ze. Is dat te weinig denk je?

Jan zei

Geen Spongebob en Totally Spies en Kim Possible en Pokamon en zo? Daar worden ze rustig van.

Dit is MarsMania zei

Eerst glimlachte ik. Maar nu springen zomaar de tranen in m'n ogen. Beetje malle reactie - fantasie is mooi, laat ik het daar maar op houden.

Ik vind Jeetje wel cool.