dinsdag 10 januari 2012

Lente

Beste mensen,

De lente is begonnen. Merken jullie dat ook? De vogeltjes fluiten, ik wil naar buiten, naar buiten en heb m'n zomerschoentjes vast aangetrokken. Ik heb heel veel zin om over het strand te rennen, omdat, toen ik vanmorgen wakker werd, met het openen van het gordijn, de lente dus eindelijk aangebroken bleek te zijn. Helemaal onverwacht was er kleur. Er was beweging. Er was overal licht. De titel van een heel goed boek kwam op in mijn hoofd.
Ik weet niet of jullie dat ook hebben maar het komt mij meer dan goed uit dat we nu zo'n lange lente tegemoet gaan, een lange eindeloze lente, want in de lente werk ik beter. In de lente is alles ook werkelijk beter.

Lentegroet, Elke.

5 opmerkingen:

Jan zei

Nog efkes en dan hingk alweer de linte in de lôch!

Elke zei

Nog efkes ja! Volhouen.
Ut mot ok nie mir règene!

Elke zei

Nog efkes ja! Volhouen.
Ut mot ok nie mir règene!

Teunis Bunt zei

Welk boek is dat dan?

Vanochtend zat ik al voor zeven uur op de fiets. Het was bewolkt, maar af en toe piepte de maan erdoor. Door de muziek uit mijn oortjes (tja, zo heten die dingen, geloof ik) heen, hoorde ik de vogels.

Elke zei

@Teunis De man in duplo van Saramago was het.

De vogels denken gelukkig ook dat het lente is.