woensdag 11 januari 2012

Vanzelf stil

Ik hing deze avond boven de overlijdensadvertenties, terwijl boven de dreumes de spenen uit haar bed wierp, brullend als een kleine leeuwin, en mij dus eigenlijk beval om de trap op te rennen en haar weer in mijn armen naar beneden te dragen, ze klonk steeds agressiever maar ik bleef de krant lezen, zeker omdat daar gisteren in had gestaan dat de Nederlandse kinderen de meest verwende krengen op aarde waren, omdat ze niet gestuurd werden, omdat ze alles kregen wat ze wilden, daarom liet ik haar nu brullen tot ze vanzelf stil zou worden, en las de advertentie voor de vrouw die de strijd tegen kanker verloren had, voor de neuroloog die heel veel betekend had voor zijn team, ik las de namen van alle nabestaanden, vrienden, familie en werd weer eens volledig - maar dan ook totaal - gegrepen door de angst om dood te gaan, de angst dat mensen die ik ken doodgaan en de wetenschap dat dat die dag dichterbij komt, de dag dat ik vanzelf stil val, de dag dat we stilvallen en ik vond alle mensen ongelooflijk dapper omdat we niet dag in dag uit qat kauwen om het maar niet te hoeven beseffen, tot het ineens stil werd daarboven.

6 opmerkingen:

Gerb. zei

Hm. Dat moeten mensen zijn met hooischuren als monden: quad: "vierwielige motorfiets of brommer". Gooi maar weg hoor, deze reactie.

Elke zei

quat moet het zijn! buiten het feit dat ik elke reactie apprecieer, weet ik ook helemaal niet hoe ik die dingen moet verwijderen, dus o wee als er schuttingtaal gebruikt gaat worden hier.

Elke zei

qat dus!

Marieke zei

Denkt Gerb nu dat er mensen zijn die vierwielige moterfietsen kauwen?

Jan zei

Godver, mooie zin is zit Elke.

Elke zei

Dank u Jan!