donderdag 5 april 2012

Godgeklaagd

Aan de balie van het nieuwe CREA gebouw beklaagde een mevrouw zich erover dat in alle toiletruimtes een bordje hing met: 'handoeken niet in het toilet gooien.'
'En dat voor een universiteit,' zei ze.
'Een Chinees-Surinaamse man maakt hier altijd de bordjes,' zei de baliemedewerker. 'Ik weet ook niet waarom hij die eigenlijk maakt.'
'Ben ik nou echt de eerste die het opmerkt?' vroeg de mevrouw zich af.
'Je wil niet weten hoe lui de mensen zijn,' zei de baliemedewerker. 'Niemand heeft zin om zo'n bordje te lezen.'
Ik zei: 'Ik vind het sowieso van den zotte dat er staat dat je handdoeken niet in de toiletpot mag gooien. Op een universiteit nog wel.'
'Het zijn papieren handdoeken,' zei de baliemedwerker.
'Ik heb wel een foto van de bordjes gemaakt hoor,' zei de mevrouw.
'Je wil ook niet weten hoe vaak de mensen aan mij vragen waar de wc is,' zei de baliemedewerker, 'terwijl het hier overal aangegeven wordt.' Hij wees om zich heen. Aan alle muren hingen bordjes met 'wc' erop en een pijl eronder.
Dat de mensen op de universiteit nog te lui waren om het woordje wc te lezen was godgeklaagd.

Geen opmerkingen: