vrijdag 14 oktober 2016

Dus

Op mijn zeventiende werd ik gedumpt door de knapste jongen van de hele school. Een paar dagen later kwam er een geblindeerde zwarte BMW het schoolplein in Boxmeer oprijden. Voor mij. De deur ging open en de dertigjarige Michael Jackson stapte uit. Zoals hij eruit zag in zijn BAD periode. Iedereen - ook de knapste jongen - zag het toen ik op hoge hakken naar hem toe liep.
Daar gingen Michael Jackson en ik. In de BMW. Over de snelweg. Naar Oss. Daar woonde hij met zijn moeder.
'Gaan we naar Oss?'
'Ik zal je straks lekker masseren.' Hij fluisterde.
'Maar ik moet huiswerk maken,' zei ik. 'Dus.'
'Huiswerk?'
'Huiswerk.'
Het bleef stil.  De BMW gleed geruisloos over de weg. Michael Jackson rook sterk naar  parfum.
'Ik moet nĂș naar huis. Nu.'
Hij stopte bij een parkeerplaats. Hij boog zijn gepoederde gezicht naar me toe. 
''Ik hou ook niet van masseren,' zei ik. 'Dus.'

Geen opmerkingen: