donderdag 10 april 2008

Een beetje kleur

De bureauredactrice had alles achter elkaar gelezen. Het was haar opgevallen dat alle dekbedden die in mijn verhalen voorkwamen rood-wit geblokt waren. Dat er sowieso veel geblokte prints in mijn werk zitten.
' Is geruit niet beter? ' vroeg ze.
En de maatpakken of mantelpakken bleken in mijn wereld standaard kaki van kleur te zijn.
'Je kunt ook voor grijs kiezen,' zei ze, 'ter afwisseling.'
Nog nooit eerder had ik over mijn kleurgebruik gedacht. Zoals ik nog nooit bewust bezig was geweest met mijn héle grote voorkeur voor het toevoegen van 'een beetje' en 'eventjes'. ( en 'hele' )
Het zal ook wel weer iets over mijn karakter zeggen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb nu eventjes heel veel zin om jouw boek te lezen!

willem zei

Wanneer gaat die komen? Mei?

Elke zei

Half mei in de winkel
22 mei boekpresentatie...
Maar dat kan altijd nog enigszins veranderen geloof ik.