woensdag 16 april 2008

Ik sloot mijn ogen (2)

Vanuit mijn bed keek ik recht in de witte kledingkast. Witte shirts en half-witte blouses. (We doen niet aan opvouwen)
De overbuurvrouw kwam gisteravond laat vertellen dat de bakermat van Voodoo niet in Togo, maar toch echt in Benin ligt. Mensen die het Voodoo-geloof aanhangen dragen witte kleren.
In mijn hoofd ontwaakte de directeur van Gucci direct. Hij droeg een hagelwit strak maatpak.
'Het is eenvoudiger om dingen ingewikkeld te maken dan om ze simpel te houden, Elke,' zei hij scherp.
'Waarom maken mensen het zich zo moeilijk, meneer Gucci?' vroeg ik.
Hij antwoordde rustigjes: 'Omdat niet iedereen de energie en de discipline heeft zichzelf zo te forceren dat hij een kwestie helemaal doordenkt en terugbrengt tot de essentie. Het is gemakkelijker allerlei opties op tafel te leggen en te hopen dat een ander daaruit kiest.'
Ik sloot mijn ogen (2)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ben benieuwd of je ook drie ogen kunt sluiten

Elke zei

Haha. Ben bang dat mij dat wel zal lukken.