dinsdag 15 april 2008

Het huizenjachtseizoen

Het seizoen is begonnen. Ik was weer eens een huis kopen. Met mijn schoonmoeder vandaag.
'Deze doen we!' Ik hield het huis tussen twee vingers omhoog. Het was zo te zien een mooi optrekje. Er hoefde niks meer aan gedaan. De plafonds waren hoog. Dit was wel zo'n beetje wat we zochten.
Ik ben ook vermoeid van de huizenjacht die inééns geopend blijkt. Terwijl ik nog voor het eind van de week een nieuw boek moet schrijven. Een beter boek. Zelfs onze makelaar heeft het momenteel te druk om te komen kijken. Dus laat hij mij en mijn schoonmoeder alleen huizen kopen.
'Heeft haar man ook nog gelegenheid het stulpje te bezichtigen?'
'Joh, dat hoeft niet,' zei ik. 'Wij kunnen toch ook sámen een huis kopen?'
Ik wendde me naar verkopende partij. Het huisje schommelde vervaarlijk tussen mijn vingers. 'Hoeveel mot je hiervoor hebben?' vroeg ik.

Geen opmerkingen: