dinsdag 10 juni 2008

Flexibele geest

15.45 u. De telefoon gaat.
'Hoi, met BNR nieuwsradio, we zouden jou morgen te gast hebben.'
'Ja?'
'Het spijt me heel erg. Maar er gaat organisatorisch vanalles mis hier. Dus het moet helaas verzet worden.'
'O, ja,' zeg ik.
'Sorry.'
'O, ja,' zeg ik.
'Ik weet dat het al de tweede keer is dat het uitgesteld wordt.'
'O, ja,' zeg ik.
'Nu zal het maandag 16 juni worden, om 15.40 u. Is dat oké voor jou?' Ik mompel waarschijnlijk iets van dat het oké voor mij is. De dame aan de telefoon begint enthousiast uit te leggen over hoe laat ik er dan moet zijn. En waar precies. En wat..
'Maar gaat het dan wel echt door?' Ik onderbreek haar.
'Ja, maandag gaat het echt door.'
'O, ja,' zeg ik. Wereldvreemd staar ik mijn werkkamer in. Vanaf het scherm staren mijn woorden al net zo wereldvreemd terug.
'Sorry,' zegt de dame aan de lijn nogmaals.
'Nee, nee. Het is omdat ik me geestelijk moet voorbereiden op zoiets. En ik weet niet hoe vaak ik me geestelijk kan voorbereiden op hetzelfde. En als het dan weer niet door zou gaan, dan weet ik het ook niet. Snap je? Dus het wordt nu 16 juni zei je? En hoe laat dan?'

Tot zover de berichtgeving over mijn flexibele geest.

2 opmerkingen:

Heleen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Elke zei

Door welke auteur?