vrijdag 17 juni 2011

De handelsgeest.

Ik ga een wat losser leven leiden. Dus als ik vandaag geen zin heb om een blogje te schrijven, dan schrijf ik geen blogje. Want dat mag ik zelf weten. Als ik nou 400 Euro per stukje kreeg en dat 5 dagen in de week, dan kreeg ik 8000 Euro per maand en had ik geld zat. Dan had ik hier wèl iets geschreven natuurlijk. Dat had alles anders in een ander perspectief geplaatst. 100 Euro per stukje, dat is al 2000 Euro per maand. Ook wat.
Maar ik krijg dat geld niet, dus ik schrijf helemaal niks als ik daar geen zin heb. Ik heb de hele dag al achter dit ding gezeten. En als ik 's avonds liever lees, doe ik dat.
Ik lees net een artikel in NRC over middelbare scholieren van 15, 16 en 17 die bedrijfjes zijn begonnen in het een of ander. Er zat een jongen bij die op zijn twaalfde zijn eerste internetbedrijf verkocht had en nu een bloeiende handel had in het een of ander. Mijn God! op zijn twaalfde al, toen speelde ik nog stiekem met de playmobil.
Het is makkelijk nu een bruggetje te maken naar de afgekalfde kunstsubsidies om er zo ook wat actualiteit in te stoppen. Want dat kan ik best hoor. Als ik maar wil.

Geen opmerkingen: