maandag 17 december 2007

Het mormeltje

Ze schijnt na een bezoek aan een kerstmarkt opgemerkt te hebben: 'Sinterklaas is veranderd in een Kerstman.'
Ik was er niet bij.
Wij hadden een weekendje vrij.
Een weekendje voor Onszelf.
Waarin we ook naar het concert zouden gaan van Alela Diane.
Het bleek uitverkocht.
Dat gaf niks. Want we waren bevrijd. We hoefden eens niét aan het mormeltje te denken. Even geen verantwoordelijkheid. We hoefden niet op gezette tijden voor het mormeltje te koken. Niet te kijken of het mormeltje soms moe was. Of het mormeltje moest slapen. We hoefden niet op een ijskoud betonnen speelplein te hangen met het mormeltje. We hoefden niet op tijd thuis te zijn voor het mormeltje.
We hoefden helemaal niet thuis te zijn.
We hoefden niets.
We konden ons Eigen Ding doen.
O, wat konden we het bont maken.

Ik heb al wel een foto van haar gezien op mijn computerscherm.
Helemaal uit het zuiden verzonden.
Ze heeft daar een kerstmuts op.
Die staat haar echt goed.

2 opmerkingen:

willem zei

Alela Diane komt morgen in Nijmegen. Hoewel ik geen mormeltje(s) heb, twijfel ik of ik ga. Het kan niet elke avond feest zijn.

Bedankt trouwens voor je groetjes via de ORP-kopijmail. Groetjes terug!

Elke zei

Ja in Doornroosje hè?
Ik zou wel gaan als ik jou was.
Het is wel elke avond feest.
Waarschijnlijk zie je mijn mormeltje nu voorbijkomen in Nijmegen.
Je hoeft maar uit het raam te kijken.
Nijmegen is zo klein.
:-)