dinsdag 24 februari 2009

Lieve mensen

Ik besloot mijn hol eens uit te kruipen om Jeetjes toekomstige school te gaan bekijken. In het wild. Maar het was vakantie. Dus ik wandelde maar wat.

Iedereen glimlachte onderweg naar me, zei me gedag of keek extreem vriendelijk. Was het bemoedigend bedoeld? Zat mijn haar gek? Had ik nu eigenlijk aan de lopende band sjans?
Een bouwvakker knipoogde zonder dat het ordinair was.

In de supermarkt stond ik in de rij achter twee Limburgse oudere dames die hun bonuskaart maar bleven zoeken, terwijl ik de cassière de mijne allang gegeven had. Maar dat hadden ze niet in de gaten. De cassière durfde het niet nog eens te zeggen. De dames wilden ook nog heel graag voetbalplaatjes.

Ik vond alle mensen onbeschrijflijk schattig vandaag. Zo ijverig bezig.
En toen ik thuiskwam trok mijn personage een tandje uit de mond van een zeven maanden oude baby.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

O, da's ook toevallig, mijn personage heeft gisteren een 2-jarig kind van de trap laten vallen. Er zit meer gruwelijkheid in de lucht dan je denkt. Zie je wel: schijn bedriegt altijd.

Anoniem zei

Jij bent ook herboren! Dat wil zeggen, de wereld om je heen, en ze weten het zelf niet eens...

Elke zei

Cathelijne, o, god! en heeft jouw personage dan tenminste wel een beetje spijt? de mijne moet het vandaag nog krijgen.

Jan: hoe laten we het de wereld weten? Dat is het punt.

Anoniem zei

Sommige mensen sterven zonder ook maar iets van Carnaval te weten. Daar wordt ik heel verdrietig van.

Elke zei

Jan, dat verdriet ken ik nou weer niet zo goed.

Anoniem zei

Elke, gruwelijke spijt. Gisteren al.

Elke zei

Cathelijne, de mijne heeft helaas helemaal geen spijt gekregen vandaag.

Anoniem zei

Elke, o, leuk!

Elke zei

Cathelijne, wat leuk een link. Ik dacht dat je een ander was!

Anoniem zei

Ja, er zijn meer schrijvende Cathelijnes. Natuurlijk.

Anoniem zei

Geniale laatste zin...