woensdag 6 april 2011

Hoe lang wil ze dat nog?

Nog even doorgaand op het thema (uitgeblazen) eitjes. Het is vanaf vandaag mogelijk in diverse ziekenhuizen om je eitjes in te laten vriezen als je jong bent en ze pas als je tegen de vijfenveertig loopt, en van het leven hebt genoten, uit te laten komen. Omdat de vruchtbaarheid van de vrouw na de vijfendertig in rap tempo afneemt.
'Dat vind ik toch niet leuk,' roep ik naar man, 'dat de kwaliteit van mijn eitjes nu zo hard achteruit holt.'
'Waarom niet. Jij wil toch geen kinderen meer.'
'Nee,' roep ik, 'maar mijn eitjes moeten goed blijven.'

Samen in bad stelt Jeetje zich voor dat ik nog steeds haar fulltime drinkvoorziening ben. Dus in de klas, bij het pauzehapje, zou ik op de tafel liggen tussen andere melkbekers en pakjes sap. Eigenlijk ziet ze het nog best wel zitten.
'Dan ben jij er steeds, mama,' zegt ze.
'Hm,' zeg ik.
'Maar het liefst zou ik hebben dat je gewoon de hele dag bij mij in de klas bent en kijkt naar wat ik allemaal doe,' zegt ze. 'Niet als melkbeker.'

Geen opmerkingen: