vrijdag 11 mei 2012

Uitje

De parkeerplaats die voor het Maxis terrein lag was groot. De wolken waren donkergrijs, hingen laag, benauwden. Ik trok met één been en stak schuin over. Ik trok ook gekke gezichten. Waarschijnlijk had ik te lang gezeten die dag. Als ik op een bepaalde manier bewoog, was het alsof de punt van een vork in een zenuw geduwd werd. We waren naar de Toys XL geweest en daarna ging ik nog even in de Hema kijken en man in de Xenos. Op zoek naar knutselspulletjes voor haar verjaardag. Het was bijna vijf uur. Er was haast bij. Het ene kind zat op de crèche. Het andere was nog bij de naschoolse opvang. We moesten ook eten verzinnen om te koken. Als ze thuis zijn, hebben ze honger. Die kleine vooral. Die grote begint bij voorbaat te zeuren dat ze het niet lust. Man voelde zich slapjes en had de hele tijd alleen het nodige gezegd. Op het terrein zat ook een MC Donalds drive in. Nee, het was van de concurrent van MC Donalds waarvan ik nu de naam vergeten ben. Bij de Albert Heijn XL kocht ik een courgette. Ik dacht dat we nog noedels hadden. Maar thuisgekomen bleek dat dat niet zo was. Dus aten we rijst. Dat kwam ons duur te staan. De grote houdt niet van rijst. Op een gegeven moment zaten we aan tafel. De grote rechts van mij zong een lied dat ze vandaag geleerd had, en de kleine aan de linkerkant besloot 'vader jacob' in te zetten. Daarachter at man met lange tanden zijn rijst. Een hand ondersteunde zijn hoofd. Ik zat heel stil op een kussentje.

Geen opmerkingen: