vrijdag 7 november 2008

Nu wel.

Ik kwam in de winkel voor een heel ander boek, het lijkt haast een smoes, maar het was echt waar, en ik wil het niet, echt niet, ik vind het kinderachtig, maar kan het niet nalaten onopvallend langs de G te snelwandelen, m'n ogen even over de tafels met boeken te laten glijden, de rechtopstaande covers in de schappen te checken, op dat ene boek. Dat van mij. En in de winkel waar ze eerst nooit was, was ze nu wel. Fier rechtop stond ze. Gisteren precies hetzelfde verhaal, andere boekhandel.
Ik ga ook altijd naar boekhandels waarvan ik weet dat ze m'n boek niet hebben. Lichte vorm van zelfkastijding. Of om op te merken dat vooruitgang bestaat.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Je moet waken voor een te hoge dosis zelfkastijding...
Vieren moet je het succes, steeds maar vieren en het nemen zoals het op je pad komt en niet te bang zijn...."Dat zijn wij niet gewend he mama," zei Dymphi gisteren tgen mij aan de telefoon.
Ik leer de laatste tijd veel van mijn dochter.
Groet Ria

Anoniem zei

Als de boeken verkocht zijn staan ze er ook niet

Anoniem zei

Of is het een vorm van snobisme? 'Kijk mij eens boeken lezen die jullie niet in jullie suffe boekhandel met louter pulp verkopen?'