vrijdag 2 oktober 2009

Vierjarigen onderling

Een meisje uit Jeetjes klas komt spelen.

MEISJE
Wij vinden elkaar lief, toch? Jeetje? Wij vinden elkaar leuk, hè? Hè?
We zijn toch vriendinnen nu? Of niet?

Jeetje knikt.

MEISJE
Ja, Jeetje, toen jij net nieuw was, wilden wij jou meteen gaan pesten. Aatje en ik. We wilden jou pesten omdat we jou stom vonden. Maar ik vond jou toen eigenlijk al niet zo stom. Ik vond jou eigenlijk meteen al leuk. Ik wilde best met jou spelen.
Maar Aatje wilde jou toch pesten. En nu wil Aatje ook bij jou komen spelen.

2 opmerkingen:

louter zei

wat een nare, nare kutschool. lang leve jullie wereldreis. toch?

Elke zei

ligt dit aan de school? ik dacht dat het het kind was.
lang leve de wereldreis inderdaad! al zal die vermoedelijk nog even worden uitgesteld. zoals te vaak met wereldreizen het geval is.