donderdag 10 december 2009

In je gedachten

Ik stop Jeetje in.
'In dromen kan alles, hè? Alles!' zegt ze.
'Ja.'
'Maar hoe moet je eigenlijk dromen? Ik kan niet dromen.'
'Hoezo?'
'Ik wil vannacht lekker dromen dat ik vlieg. Ik wil zo graag vleugels hebben, en dan wegvliegen.'
'Je kunt er eerst heel erg aan denken en misschien droom je het dan.'
'Ja, dat heb ik allang gedaan, maar toen droomde ik niet dat ik vloog,' zegt Jeetje verongelijkt. 'Het ging over iets heel anders. Dat wou ik helemaal niet.'
'Je kunt het niet altijd sturen.'
'Ja, maar ik wil vliegen.'
'Dan moet je het gewoon nog een keer proberen. Het is oefenen, blijven proberen en op een nacht droom je dat je vliegt.'
'Goed, ik ga het nog een keer proberen.' Jeetje knijpt haar ogen dicht.
'In je gedachten kan ook alles,' zeg ik. 'Alles.'

Geen opmerkingen: