donderdag 22 maart 2012

Gebeurtenisjes

De tweeëntwintigjarige crèchejuf had een paastak in haar hand en haalde de eitjes om erin te hangen tevoorschijn. 'Een boom,' riep Deetje. Toen de juf lachte, zag ik heel kort de piercing in het midden van haar tong.

De man die de straatkrant verkocht voor de Albert Heijn bij Artis noemde me bij binnenkomst 'Meisje' en toen ik wegging 'Mevrouw.' Ik dacht het is wachten tot alleen 'mevrouw' overblijft. Het is nu nog een kwestie van hoe het licht erop valt.

Ik liet mijn cursisten een personage maken, puur vanuit de taal. 'Neem je vader maar,' zei ik.
Hoe praat hij, wat is zijn ritme, het woordgebruik, stopwoordjes? De pennen bleven heel lang boven het papier hangen. De meeste vaders bleken niet zoveel te zeggen. Eigenlijk spraken ze nooit.
'Schrijf dan op hoe je vader zou kunnen praten, als hij zijn mond open zou doen.'
Ook dat was haast niet voor te stellen.

Man zei dat Jeetje haar skateboard van de stoep moest halen omdat oude vrouwen er over zouden kunnen vallen. 'Maar er bestaan in deze wereld geen oude vrouwen,' zei ik. 'Heb je er weleens eentje op dit eiland gezien?
'Zwangere vrouwen dan,' zei man.
Het gebrek aan oude mensen hier is schrijnend, net als het gebrek aan oude bomen. Vooral met dit mooie weer.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi there, i read your blog from time to time
and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam
feedback? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can suggest?
I get so much lately it's driving me mad so any assistance is very much appreciated.
Stop by my page transfer news soccer 2012

Anoniem zei

Hey there! Quick question that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My site looks weird when browsing from my iphone4. I'm trying
to find a theme or plugin that might be able
to resolve this problem. If you have any suggestions, please share.
With thanks!
Visit my site :: comprar perfume

Anoniem zei

Very energetic post, I loved that bit. Will there be
a part 2?
My web site - pizza games online for girls