donderdag 15 maart 2012

Het ging best

In de vroege ochtend kwam ik thuis van het boekenbal en twee en een half uur later zat ik weer aan de ontbijttafel. Er was al een nieuwe afwasmachine en een nieuw fornuis gebracht. Het stond nog ingepakt in de keuken. Het waren hele grote dingen. De broer van man zou komen om mee te helpen met het aansluiten van die twee machines. Die nacht had Deetje vier keer overgegeven en was Jeetje twee keer wakker geworden. Maar daar had ik niets van gemerkt. Ik was op dat moment misschien die schrijver aan het kalmeren, die niet veel later zou gaan overgeven. Of ik liep ergens in de stadsschouwburg op zoek naar iemand. Dat doe je veel op zo'n feest. Iemand zoeken.
De hele gang lag vol met lakens met kots erin, slaapzakjes met kots. Die moesten nog buiten worden uitgeklopt anders raakt de wasmachine ook verstopt. 's Middags ging ik even liggen. Man en broer waren aan het boren. De kinderen schreeuwden hard en schel. De deuren stonden open. Het was koud. Daarna bereidde ik een les voor. 's Avonds zat ik in de tram met een rugzak vol boeken en mappen. Even later gaf ik les. Het ging best.

Geen opmerkingen: