vrijdag 9 januari 2009

Op zakenreis

Ik was vandaag op zakenreis in het buitenland. Bij Het Geluidshuis. Om de mensen te ontmoeten voor wie ik een audiofilm ga maken. En later zou Tom Lanoye zelf ook nog komen om kennis te maken. Het was tenslotte zijn boek dat ik ging bewerken. Ik reisde met de hogesnelheidstrein. Bij het meetingpoint werd er op me gewacht om me naar de zaak te rijden. Ik voelde me heel professioneel en vlot.
Maar het was die nacht -15 geweest in Antwerpen. Ik bleef maar klappertanden.
Zo kwam het dat ik me niet veel later, met een fleecedeken om me heengeslagen, in een moderne, lichte ruimte bevond. Ik zag mezelf zitten aan een ronde tafel met twee heren en een dame - de verwarming was net stuk gegaan,'gij hebt ook een veuls te dun truike aan,' zeiden ze. Ik keek naar mijn truike. Dun, inderdaad. We roerden in de thee, wachtten.
Totdat de deur openging.
Tom Lanoye nam plaats tegenover mij.
'En wat vond je van mijn boek?' vroeg hij meteen.
'Ja! Goed!' rilde ik. 'Heel goed.' Ik trok het dekentje strakker om me heen. Steeds strakker.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Je was in Antwerpen! En is TL dan weer terug van ZA?

Elke zei

Ja, hij gaat weer naar ZA. Ik zag jou nergens lopen in AN.

Anoniem zei

welk boek? welk boek?

Elke zei

Het derde huwelijk