woensdag 13 januari 2010

Geen fantasie

Ik was vanmiddag, samen met man, bij de notaris om een huis te kopen. Toen we opstonden om weer te vertrekken, zei de notaris: 'Jij schrijft, heb ik op je site gezien.'
'Ja, klopt.'
'En ik heb begrepen dat er alweer bijna een nieuw boek komt.'
'Klopt. Over een dikke maand.'
'En je bent ook al heel succesvol. Je wint prijzen en zo.'
'Klopt ja!' roep ik.
'Wat schrijf je precies?'
'Eh...literatuur.'
'Ja maar wat? Is het waargebeurd? Sciencefiction? Of wat?'
'Ik verzin het.'
'Fantasie dus,' zegt hij.
'Nou ja, er zit wel een kern van waarheid in. Ik moet het ergens vandaan halen natuurlijk,' probeer ik vandaag. Fantasie, weer dat woord. Ik wil er toch eens vanaf. Er zit een bijklank aan. Wat doe je zoals in het dagelijks leven? Ik fantaseer.
Dan stappen we de ijskoude buitenlucht weer in en de fiets op.

Geen opmerkingen: