vrijdag 8 januari 2010

Tadaaa! (dit is 'm echt)

17 opmerkingen:

louter zei

WOW!
Omslag is net zo goed als de titel.
(kinder)champagne!

jeroen zei

Mooie omslag. En opvallende titel.

Maar wat is een "last mens"? Is dat de menselijke variant van "lastezel"?

En wanneer in de winkel?

Vragen, vragen, vragen ...

Roezemoezen zei

Ziet er goed uit!

Maarten zei

Dat roept weer andere associaties op.
Last Men(s). Met dat beeld erbij.
Ik ben benieuwd!

Elke zei

Louter, Dank! Ik wacht op de dag dat de echte champagnefles open mag ploppen.
Jeroen, eind februari ligt het boek in de winkel. Of begin maart. Zoiets. Lastmens kan van alles betekenen. Lastig mens - lastpak -, mens met lasten, maar ook heel goed de variant van een lastezel.
Roezemoezen, goed zo. Het koste nogal wat omslagen om weer bij de allereerste uit te komen.
Maarten, ja hè? Zo alleentjes dat mannetje.

Ter info: Het schilderij is weer van Paul Dikker en hangt boven mijn bureau, toentertijd uitgekozen als nieuwe voorkant.

Jan zei

Lastig.

Elke zei

Jan, wat vind je lastig?

Cathelijne zei

Moeilijk.

Elke zei

Och, valt mee.

Jan zei

Omslagen interesseren me niet. Het gaat om 'last'. Dat is zwaar. Iets dat op je schouders drukt.

Elke zei

Jan, al die personages hebben ook wel iets zwaars dat op hen schouders drukt, over over hun schouders meekijkt en misschien zijn zij zelf nog wel de grootste last. Maar je weet dat ik het altijd heel luchtig opschrijf.

Jan zei

Dat weet ik Elke. 'Zwaar' in een boek is niet eens geen probleem, maar 'zwaar' in een titel kan afschrikken, behalve als het gekoppeld wordt aan iets abstracts. Priemgetallen of zo.

Elke zei

Jan. Bijna alles schijnt afschrikwekkend te zijn waar het dit boek betreft. Titel. Omslag. Verhalen. Een andere titel was Grote Voorspoed. Dat had minder afgeschrikt natuurlijk.

Elsbeth zei

Gefeliciteerd!

Anoniem zei

ik vind het een hele mooie voorkant,
en een spannende titel.
Wanneer mag ik het boek lezen?

Marieke Groen zei

Mooi, dat Last mens!

Elke zei

Marieke! Gelukkig! Er waren net weer heel wat collega's die weer kritiek hadden op de titel. Omdat die zo onverkoopbaar zou zijn.
Ik hoop dat ze ongelijk hebben.