maandag 9 maart 2009

Schematische gekte

Ik heb I-Call ontdekt en begon vanochtend meteen met het nauwkeurig invullen van mijn dagschema. Met vier kleuren: blauw (proza), groen (scenario audiofilm), rood (optredens), oranje (huishoudelijke dingen).
Ik loop nu alweer een dik uur achter. Ik hoor in oranje te zitten. (Naar buiten voor een knoop op jas. En: eten kopen)
Ook begon ik vrolijk aan een weekschema. Maar na het invullen van de eerste twee weken, liep ik al tien minuten achter op vandaag. Dat haalde ik niet meer in. En een vijfde categorie - de kleur paars - drong zich ongevraagd aan mij op. En weigerde te verdwijnen. Hoe hard ik ook op de deleteknop ramde. Paars (naamloos).
Naamloos willen mijn schema's zijn. Naamloos mijn daginvulling. Naamloos wil ik zijn. Tijdloos.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel prozaisch dan maar: rechtsmuisklik op de betreffende paarse agenda, kies Verwijder.

Maar ja, dan ben je ook je eeuwigheidswaarde wel kwijt.

Elke zei

En weg is paars inderdaad! Weg is de eeuwigheid.
Precies de bedoeling van zo'n agenda.
Dank