woensdag 17 juni 2009

Als een dolle

1. Aan het verhaal gewerkt dat ik vanmiddag, voor ik Jeetje uit school haalde, naar m'n redacteur zou sturen.
2. Toen ik Jeetje uit school gehaald had, was ik toch nog niet helemaal klaar. Dus terwijl zij een hoorspel luisterde, schreef ik er nog een stukje bij en mailde het, zonder na te lezen, weg.
3. Als een dolle naar het Vondelpark gefietst waar we bij het klimrek wat schrijvers zouden treffen met hun kroost. Die troffen we.
4. Als een dolle teruggefietst om te koken. Dat koken is niet gelukt. Zo kreeg Jeetje niets fatsoenlijks te eten vandaag.
5. En dadelijk weer als een dolle op de fiets voor de yogales.
6. Leven is een race tegen de klok. Die je altijd verliest. Daar helpt geen yoga-lief aan.

3 opmerkingen:

Roezemoezen zei

Sinds kort doe ik ook aan yoga; dat schijnt goed voor mijn spieren en algehele ontspanning te zijn. Maar veel te vaak kom ik te laat en zweterig binnen. Zijn dat beginnersproblemen? Of blijft dat gewoon doorgaan?

Elke zei

Bij mij is dat zo'n beetje gebleven. Yoga is wel goed gebleken. Maar hoe vaak ik niet, als een plank, met stijf dichtgeknepen ogen op die mat lig en denk: 'ontspannen! De tijd gaat NU in!'

Roezemoezen zei

Ja, het mantra 'ontspannen' roept bij mij ook veel vragen op. En vooral; tegenreacties. Daarnaast begint mijn rug wel langzaam soepeler te worden en vallen mijn spieren weer beetje bij beetje op hun plek. Maar ik mag het uiteindelijke effect volgens mij niet overhaasten, yoga-technisch gezien dan.