woensdag 4 november 2009

'Af'

Dit is het. Vandaag is het boek af. Ik bedoel niet 'af ' van helemaal niks meer aan doen. Er moet nog geschaafd en gebeiteld worden en her en der wat veranderd. En het valt nog te bezien hoe dat gaat.
Maar puur het feit dat het af is, ben ik wel tevreden over. Vanaf het moment dat ik ermee begonnen ben, ben ik daar mee bezig geweest. Al weten wij allemaal dat het om de weg ernaartoe behoort te gaan. En niet om het doel.
Maar één onzekerheid is alvast ingelost. En dat is mooi. Hoe meer we er daarvan in kunnen lossen, hoe beter.
Nu ga ik aan het volgende verhaal beginnen. En vanmiddag naar This is it.

2 opmerkingen:

louter zei

(kinder)champagne!

Marieke Groen zei

Goed zo! En bij boeken schrijven gaat het heus wel om het doel en niet om de weg, hoor (denk ik).