maandag 30 november 2009

Tijdsbeleving in uitersten

De nieuwe kleine heeft heden ten dagen de lengte van een tandenborstel bereikt.

Over twee weken is de 20 weken echo en daarop kunnen we zien hoe het met hem of haar is. Dat is sowieso spannend maar omdat ik medicijnen slik, is het extra spannend of de nieuwe kleine zich goed aan het ontwikkelen is.

Het kopen van een winterjas liep dit weekend uit op een fiasco. Mijn spiegelbeeld in een te krappe jas of verzopen in een extra large jas. Het zag allemaal niet uit. Als anderen me zien, zeggen ze: 'Mens, het valt reuze mee.'
Of ze zeggen: 'Mens, het is prachtig. Je moet ervan genieten.'
Dat kunnen ze allemaal wel zeggen.

Elke dag controleert Jeetje de groei. Ze kust mijn buik dan, ze houdt er een pepernoot tegen of de plaatjes van het boek dat we aan het lezen zijn. Ook heeft de nieuwe kleine al een roze haarbeugel met een minimijter erop, gescoord door grote zus. Maar soms dreigt Jeetje tegen mijn buik te duwen of te stompen.
Dit zijn de preludes.

Ik heb zondag voor het eerst monsters geknutseld. Van wc rollen en lege doosjes en goudpapier. Ik houd niet van knutselen. Dat is eufemistisch uitgedrukt. Maar toen Jeetje en haar vriendje al lang en breed voor de televisie zaten, zat ik nog aan tafel te knippen en te plakken aan de monsterfamilie. Weer een teken dat ik niet alleen lichamelijk transformeer maar ook geestelijk een ander aan het worden ben.

De komende twee weken kunnen mij niet lang genoeg duren, omdat ik een deadline heb. En ze kunnen mij echt niet snel genoeg voorbij zijn, vanwege de levenslijn in mij.
Die twee uitersten in tijdsbeleving, bestaan op hetzelfde moment en zijn allebei van even groot belang.
Wat dat betreft vind ik mezelf nog niet zo veranderd.

3 opmerkingen:

Maarten zei

't is dat ik er een paar weken uit ben geweest en je dit nieuws vermoedelijk eerder hebt gemeld, maar gefeliciteerd! en spannend ook, dus.

de lengte van een tandenborstel vind ik ook wel mooi gevonden, het wordt voorstelbaar met zo'n formaat.

Roezemoezen zei

Ik hoop dat die geknutselde monsters geen verwijzing zijn naar de toekomst. Want dan zou ik er alsnog een bataljon prinsjes of prinsessen van maken, voor het geval dat. (misschien kan je iets creatiefs met die nieuwe prinssenjurk van Jeetje in elkaar flansen).

Elke zei

@Maarten, leuk dat je terug bent!
@Roezemoezen, zover ben ik nog niet in mijn transformatieproces. Als ik plots ijverig een prinsessenfamilie begin te knutselen, moet ik opgenomen worden denk ik.