vrijdag 13 november 2009

Momenten

Het ene moment zit ik rustig op mijn bovenkamer te werken aan het verhaal dat ik in opdracht schrijf. Ik schuif, schrijf en broed wat. Ook heb ik voor het eerst de werking van facebook ontdekt. Gevaarlijk.
Het volgende moment blijkt mijn buurvrouw van een meisje bevallen en zit ik bij haar in de kamer naar een heel nieuw mensje te kijken, komt mijn vriendin langsgefietst om mijn roze shawl te lenen omdat ze die avond met de koningin op de foto moet en belt mijn redacteur met de mededeling dat zijn leven drastisch zal veranderen en wat dat voor mij zou kunnen betekenen.
Na dit alles klim ik de trap snel op naar de hoogste verdieping en als ik hier aangekomen ben, in deze oase van rust, pak ik eerst een vers glaasje water. Beelden van een gave baby in een paars broekje en de buik van de buurvrouw waar ik de dag ervoor nog per ongeluk tegenaan stootte, mijn roze shawl die door de majesteit wordt gezien en misschien wel betast, het woord voor woord nagaan van een telefoongesprek en de precieze betekenis ervan proberen te vatten.

Geen opmerkingen: