donderdag 8 april 2010

Ook de pan in gehakt!

Dan hier - en in de Groene van vandaag - een recensie van Marja Pruis waarin ze korte metten maakt met het boek Lastmens.
Het enige dat ik op te merken heb, is dat kleine kinderen echt - maar dan ook echt - namen voor hun pop verzinnen als Lastmens. Ikzelf zou er nooit opgekomen zijn. Maar de rest is fictie.
Zwakke titel, zegt Pruis.

IJzersterke titel, zegt Bauer in zijn recensie die vandaag hier verscheen. Dit stuk is gelukkig weer heel wat optimistischer van toon.

3 opmerkingen:

louter zei

balen.
maar he.
je bent genoemd, nu zo'n beetje in alle boekrubrieken die er toedoen.
en volgens mij is de score 6-1 (ofzo); daar zou het Nederlands elftal ruimschoots genoegen mee nemen.

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Vrouwe Geurts,
Uw tweede linkje werkt niet. Bedoelde u dit?
http://www.literatuurplein.nl/recensie.jsp?recensieId=161
Uit wat ik daar lees, maak ik op dat de vrouw uit het eerste verhaal een wel erg originele manier heeft verzonnen om door het leven te gaan: ze verschuilt zich achter de nieuwe identiteit van au pair.
En dit (2e verhaal) vind ik ook bangelijk:
"Af en toe hoopt Koen gewoon op een aanval. Het is gemakkelijker om een zieke ‘te bezitten’."
Met vriendelijke groeten,
De drs.

Elke zei

Louter, de stand is nu 8-1 denk ik. Met nog een mooie recensie in de VN en in het FD. Maar vannacht spookte toch dat denigrerende 'yeah right' door mijn hoofd.

Beste Drs J.A.H, dat heeft u goed opgemaakt uit de recensie. Het is wat, hè?