donderdag 29 april 2010

Papa is liever

'Ik vind papa liever dan jij.' Jeetje steekt haar tong naar me uit. 'Want papa is warmer.'
'Is papa warmer?' Het zweet gutst langs mijn lichaam. Mijn hoofd is rood als een tomaat. Ik hijg nog een beetje na van het afruimen van de tafel.
'Ja!' zegt Jeetje. 'Papa is véél warmer. En aardiger. En ook veel knapper.'
'Ben ik koud en onaardig en lelijk?'
Jeetje doet haar armen over elkaar en kijkt me kwaad aan. Met haar groene ogen. Wat een knap kind is het toch. Wat een ontzettend knap, lief en zachtmoedig meisje. Zo wil ik er nog wel één.

1 opmerking:

CasaSpider zei

Formeel zegt Jeetje dat zij papa (jouw man) liever vindt dan dat jij hem lief vindt. Per definitie is het heel moeilijk, ja zelfs onmogelijk, om na te gaan wie er precies iemand liever vindt.