maandag 12 april 2010

Zwart, zwart, zwart

Al weken hebben we een volle vuilniszak zwarte, losse sokken in de woonkamer staan, en vannacht was het eindelijk zover. Ik kieperde de zak om op de keukentafel en ging zitten. Door het duister werd ik omringd. Alleen de lamp bescheen de enorme berg sokken en kousen. Allemaal zwart, maar allemaal net een andere teint zwart, met een ander randje, een iets ander motiefje en een andere lengte. Met mijn ogen er strak op gefocust, mijn zwarte wollen vest dichtgeknoopt en mijn haren in een vogelnest bovenop mijn hoofd, begon ik aan het monnikenwerk. Alela Diane klonk zachtjes door de keuken. Ik luisterde naar haar en stortte mij op onze wanstaltige sokken- en kousenberg. Een tijd lang bestond er niets anders op de wereld dan het bijeen zoeken van het juiste bolletje. Ik herenigde de linker- met de rechtersok. Waar gaat het anders om in het leven dan het bij elkaar brengen van sokkenparen? Dingen die bij elkaar horen.
Urenlang sorteerde ik, tot ik het weer een beetje licht zag worden.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

ooh gelukkig ik ben niet de enige...
dank!
;-)
eva

Karien zei

Och jee, ik heb ook nog een berg liggen.

Ik wil graag een man die vrolijke kleurige sokken draagt, allemaal andere kleuren, en met motiefjes. Maar ik heb een man met nette, donkere, beschaafde sokken. Helaas.

Dit is MarsMania zei

Bij Zeeman heb ik eens voor een euro hele handige dingetjes gekocht: knijpertjes om in de was je sokken bij elkaar te houden. Succes verzekerd! Ik vind er nog een website van ook: http://www.cyclopssockclip.com/

Maarre - 't kan ook gewoon met een wasknijper.

Jan zei

Goeie muziekkeuze!

Anoniem zei

koop sokkenclips, je kunt ze ook in de wasmachine gebruiken en daarna aan het wasrek hangen, daarna in de kast, hoef je ze ook niet meer op te vouwen...en je hoeft nooit meer sokken bij elkaar te zoeken.

groet,
Angelique
Professional organizer

Anoniem zei

koop sokkenclips, je kunt ze ook in de wasmachine gebruiken en daarna aan het wasrek hangen, daarna in de kast, hoef je ze ook niet meer op te vouwen...en je hoeft nooit meer sokken bij elkaar te zoeken.

groet,
Angelique
Professional organizer

Elke zei

Dank voor de tips. Maar ik was juist blij dat ik diep in de nacht sokken kon sorteren.