woensdag 2 maart 2011

In het echt

Er liggen een paar uitgeprinte stukjes van dit weblog op mijn bureau die ik nodig heb in mijn boek. Dit zijn tekstjes van twee jaar geleden. Dingen die ik - zo ongeveer - heb meegemaakt. Maar waarvan ik de details niet meer geweten had, als ik ze niet hier had opgeschreven. Ik herinner mij mijn leven zoals dat hier staat.
Sommige dialogen kan ik zo hergebruiken. De dialogen, zoals ze echt precies gingen, weet ik niet meer. Ik weet alleen deze connotatie; dat wat ik ervan maakte toen ik het opschreef. ( Al gaat dat natuurlijk altijd zo, met alles.)
Ik heb les in dialogen schrijven gegeven vandaag. Dat is leuk en moeilijk om uit te leggen.
Het moet echt lijken, maar dat ís het helemaal niet. Want wat wij in het echt allemaal tegen elkaar zeggen, willen we niet teruglezen. Daarom is een dialoog schrijven ook zo fijn.

Geen opmerkingen: