woensdag 10 maart 2010

day after

Om half vier in de ochtend was ik thuis en drie en een half uur later zat ik met Jeetje aan het ontbijt. 's Nachts een vrouw, 's ochtends een vrouw. (Aan diezelfde keukentafel had ik tot vier uur een zak chips naar binnen zitten proppen, alsof ik net als de rest flink gezopen had.)
En zo godsgruwelijk vrouwelijk als gisteravond ben ik nog nooit geweest. In een jurk die niet van mij was, maar die mijn proporties extra goed benadrukten, was ik op het bal verschenen. Met rode lakhakjes en rode lipjes.
'Het is stoer, een kind baren,' had een vriendin mij van tevoren op het hart gedrukt. 'Het is het stoerste wat je kan doen. Stoerder dan al die kerels bij elkaar. Dat moet je uitstralen. Laat het gewoon zien. Google anders maar even op Angelina Jolie Pregnant Pics.'
Dat deed ik.

Nu moet ik echt heel nodig slapen.

Geen opmerkingen: